2013. február 19., kedd

Mylo szerint a világ

 No, a Bufi és Mylo könyvkezdemény első részecskét megosztom veletek. 
Kicsit még bice- bóca, de én szeretem:)
Miután csak 3 rajz készült el a gépen anno, így a negyedik csak kakukktojásként került oda, legyen a szövegnek ábrázata, még ha toldozott-foldozott is egyelőre.
Remélem,  azért így sem zavaró, egyszer szépen összehozom az egészet, csak előbb meg kell írnom a mesét is hozzá.:)


Hét ágra sütő Nap
csintalan fényei
Játszanak bújócskát 
két szuszogó orron
Lassan halványulnak
az álmok képei
Hol ketten rágódtak
egy tegnapi csonton.
Egy foltos s egy fekete szőrmók 
Kosár mélyén lassan ébredez,
Lábaik plafonra meredve,
   Egyeseknél lám, így megy ez!



                                                                 -Ébresztő, hétalvók,
Messze már az éjjel,
Szőrös varázslatok vagytok,
De tappancsotok széjjel!
Sipirc a kertbe rögvest
tiszta hajnalt látni,
Madárnak köszönni, pisilni,
virágot gyomlálni!
-Jól van, jól van, gazdasszonyka,
Egy percet tessen várni!
Öreg kutya nem gyorsvonat,
Nem kell kiabálni!
Különben is úgy hiszem,
A szerződésünk így szól:
Keksz nélkül egy lépést se!
  Naaaa, legyen sok a jóból! 




-Nosza itt van, tessék, 
A reggeli kekszetek,
De  keksz után séta,
Ne lássam, hogy fekszetek!
Hosszú, tömött sorban totyogjatok kifelé,
Ezer dolgom van még,
S a tűzön fő fő az ebéd!

-Remek! Gyere Bufi,
várnak a világok!
-Mennék én, mennék,
de azt hiszem, nem látok!
-Hát persze, mert a takaró
Még mindig rajtad,
Bezzeg a kekszed
Rögtön be is faltad!
-Mert egyszer azt mondta
Egy kedves barátom,
Hogy reggeli nélkül
Nem megyünk sehová,
 És mára már 
Tökéletesen belátom,
Ugyan egy foxitól van,
Egész okos tanács. 

 -Na, legalább valami megmarad
A buci fejedben,
Viszont én most sürgősen
Megnézném a helyedben,
Hogy asszonykánk mégis
Mit sütött ki ebédre,
Elég lesz egy jó falat
Minden vendégre.
A többiről mi ketten
Majd meglásd, gondoskodunk
Majd úgy csinálunk,
Mint aki segít,
A tűzhely körül
  Boldogan fontoskodunk.




 S így settenkednek halkan
a pogácsa körül,
De a gazdasszony ennek
egy cseppet sem örül.
-Mit mondtam nektek,
ebadta haspókok,
gyerünk ki a kertbe
többször már nem szólok! 


Kisomfordál hát 
a két ebugatta
A kertben is van látnivaló.
Fák, bokrok és labda!
Igen ám, de a labda
a kerítés alatt
Lassan kigurult
még a tegnapi nap.
-Én most nem akarok
fontoskodónak látszani-
Mondja Bufi maflán
- De mivel fogunk játszani? 

-Ne aggódj, pajti,
tudok egy megoldást:
Átugrom a kerítést,
ha hozol némi toldást.
Vagy inkább jobb lesz,
ha te ugrassz
mégiscsak helyettem,
Ha jobban megnézzük,
én elég apróra sikeredtem. 

-Jól van, Mylo, rendben,
ugrok én ha bírok,
csak emeld meg a fenekem,
mert az utóbbi időben
egyre jobban hízok.
Így viszonylag nehéz
magasra ugranom,
Amúgy is tiltja
az ugrálást az orvosom. 

-Nem mondom, valóban
elég nagy a farod…
-Már majdnem fent vagyok,
csak nyújtsd ki még a karod!
Igen ám, de a kerítés 
túl magasnak bizonyul
s a rosszcsont kutyák füle
majdnem lekonyul.




Aztán Mylo mégis,
ahogy ő  azt szokta,
A megoldást
gyorsan kiokoskodja.
-A kerítés alatt
egy szép nagy
lyukat ásunk,
és a lyukon aztán
kényelmesen kimászunk.
Kezdheted is a kaparászást,
én addig kicsit
kipihenem a mászást.
-Na, de ha nem csal 
az emlékezetem,
Te nem is másztál végül 
még egy centit sem!
Az igaz, de a kerek,
Buflák testedet
Én tartottam végig
 A lábam még mindig remeg! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése